Druhy cvičení

Pilates a rehabilitácia - najväčším prínosom Pilatesovej metódy a rehabilitácie je dôraz na uvedomenie si pohybu. Pilates a aktívna rehabilitácia vás naučí bezpečnému a správnemu pohybu. Na Pilatesovej metóde je výhodné to, že môže byť ušité na mieru podľa vašich potrieb, fyzickej kondície, či zdravotného stavu. Vieme napraviť chybné pohybové návyky, zlepšujeme držanie tela a rozsah pohybu kĺbov, dychové návyky....



Pilates reformer - Cvičenie na SPX MAX reformery je vhodné pre kohokoľvek bez ohľadu na vek a pohlavie. Tvaruje Vaše telo, posilní ochabnuté a natiahne skrátené  svaly, podporí správne držanie tela, zlepší dýchanie a zjednoduší kontrolu nad pohybmi Vášho tela. Cvičenie je šetrné ku kĺbom, svalom, chrbtici a preto je vhodné aj ako poúrazové cvičenie. U  športovcov viac rozvíja CORE – stred tela veľmi dôležitý pri stabilizácii. To robí športovcov dynamickejších a zvyšuje ich výkon a zabraňuje vzniku zranení prostredníctvom správnej koordinácie tela a mysle.

 

 

 

Spine corector - Arc barrel - je jednou z Pilates pomôcok, ale dá sa využiť pri akomkoľvek cvičení. Je to novinka z USA. Množstvo cvikov umožňuje posilňovať brušné svaly, natiahnuť a posilniť svaly pozdĺž chrbtice a ponúka mnoho možností pre začiatočníkov, ale aj pokročilých. Táto pomôcka je vhodná aj pre cvičenie s tehotnými.

 


Pilates Roller - valec, podobne ako BOSU alebo FITBall uvedie Vaše telo do inej dimenzie pohybu. Cvičí sa na ňom obvykle v ľahu  alebo v sede. Balančné cvičenia tak sťažia cviky základné (na podložke). Pri tomto balančnom cvičení je dôležité zapájať centrum tela a koncentrácia. Zároveň táto pomôcka pomáha pri masírovaní svalov.


 

 

Magic Circle - pružná obruč, ktorá kladie pri stlačení odpor. Pomocou tejto obruče je možné dôkladne posilniť horné a dolné končatiny. Pri klasickom cvičení na podložke a s použitím tohto náradia zvyšuje náročnosť a variabilitu cvikov.

 

 

Cvičenia pre tehotné - tehotenstvo nie je choroba a preto budúce mamičky by sa nemali vyhýbať cvičeniu. Pokiaľ budúce mamičky nemajú žiadne zdravotné problémy a lekár im odporučí cvičenie, môžu cvičiť počas celého tehotenstva. Cvičenie je zamerané na správne dýchanie, posilnenie svalov panvového dna, uvoľnenie preťaženého chrbta, pri cvičení využívame rôzne pomôcky: Fitlopta, overball, expandery, menšie činky,...

 

Cvičenia podľa Ľ. Mojžišovej - ktorá vyvinula úspešnú rehabilitačnú metódu na odstraňovanie ženskej a mužskej sterility. Pomocou tejto metódy je možné cvičením a mobilizáciou uvoľniť spazmy v oblasti chrbtice, v panvovom dne a tak ovplyvniť reguláciu pohlavných orgánov.

 

SM Systém - (stabilizácia a mobilizácia chrbtice): tento systém je spôsob ako aktívny cvičením odstrániť bolesti chrbtice, rôzne deformity a preťaženia veľkých kĺbov. Cvičí sa s elastickým lanom, ktoré umožňuje rozsiahly pohyb končatín proti malej  a pomaly rastúcej sile, ktorá aktivuje stabilizačné svalové skupiny. Natiahnutím chrbtice smerom nahor uľavuje od bolesti chrbta, regeneruje medzistavcové platničky a kĺby. Základom metódy je stabilizácia chrbtice v špirále, ktorá pohybom paží aktivuje šikmé brušné svaly a naťahuje chrbticu smerom hore. To umožňuje liečbu, prevenciu a regeneráciu chrbtice a veľkých kĺbov.

 

S-BALL - bol vytvorený pre 3D pohybovú terapiu, táto pomôcka je určená k cielenému zdokonaľovaniu pohybovej koordinácie, zníženiu rizík poškodenia a predčasného opotrebovania jednotlivých častí nášho pohybového aparátu.


 


Thera Band - často sa využívajú pri fyzioterapeutickej praxi, jedná sa o dlhé, široké gumové pásy. Táto pomôcka sa využíva nielen k posilňovaniu horných a dolných končatinách, ale pomáhajú aj pri naťahovacích cvičeniach, je to vhodná pomôcka aj pre tehotné.

 

 


BOSU Core - cvičenie je zamerané na posilňovanie hlbokých svalov tela, zvýšenie ohybnosti a vytrvalosti, odstránenie bolesti chrbtice a tvarovanie pevných, dlhých a štíhlych svalov. Cvičí sa na  boso. Táto pomôcka je vhodná na cvičenie: aeróbne, posilňovacie, strečingové a je vhodné pre všetky vekové skupiny.

 

 

TRX - závesný systém - je produkt, ktorý by nemal chýbať vo vybavení žiadného trénera. Neodmysliteľná súčasť funkčného tréningu. Je určený pre cvičenie všetkých fitnes úrovní, od začiatočníkov až po vrcholových športovcov. Počas cvičenia využívate iba váhu svojho tela a intenzitunastavujete uhlom nakolenenia oproti zaveseniu.

 

 

Poweryóga - je cvičenie pozícií  z jógy, určené všetkým, ktorý sa chcú uvolniť a pri tom natiahnuť a súmerne posilniť a vytvarovať celé telo. Základná Poweryóga učí správnemu držaniu tela, dýchaniu a umeniu sústrediť sa. Základom je pozdrav slnka, ktorý sa opakuje a do neho sú vkladané pozície, ktoré rozvíjajú celú štruktúru cvičenia. Cvičenie Poweryógy môže byť viac alebo menej dynamické, máme čas sústrediť sa na dych, kľud a uvoľnenie v pozíciách, následná relaxácia je súčasťou lekcie.

Vinyasa yóga - je dynamický štýl jógy, ktorá predpokladá základnú znalosť a prax jógového cvičenia a riadenia dychu. Jednotlivé ásany sú spájané zostavou vinyasy a vedie k prehratiu svalov, posilneniu,... Cvičenie vedie k detoxikačnému účinku a k celkovej regenerácii organizmu.

Jógalates - cvičebný program, ktorý spája prvky Jógy a metódy Pilates. Jógalates využíva fyzioterapeutické prvky v spojení s naťahovaním a posilňovaním svalov. Cvičenie kladie veľký dôraz na posilnenie svalov panvového dna. Cvičenie posilňuje a zároveň naťahuje všetky hlavné svalové skupiny a hlbšie svaly, zlepšuje držanie tela, spevňuje svaly bez toho , aby sa zväčšil objem svalov.

 

 

 

 

TOPlist